2011

För mig är det nu 2011 men för er i sverige så återstår det forfarande 5 timmar.
Det var en sjukt massa raketer som small som riktiga bomber och man skickade upp brinnande lampor vad det nu heter, fint och även den bästa nyårsafton jag någonsin haft & varit med om.

Ni ser ju alla dessa ljusprickar på himlen.

Röjparty på stranden

visar en bröstbild som är  nytagen bild som togs nu innan jag hoppade i säng.

In This Moment

Just nu  är klockan halv tio här på morgonen, har ätit dåligt med frukost och mår fortfarande hyffsat dåligt men det är ganska varierande.
Igår kom vi till Koh Samed och vi bor i en liten stugliknande sak men det är helt okej för det blir bara fyra nätter och vi gör endå inget inne eftersom att vi bara befinner oss ute. Stranden är helt underbar, alldeles knallvit och slät, dem sätter även upp ett volleyboll nät senare på dagarna så det kanske ska provas på nu då.

Har hänt så mycket och jag har varit så dålig på att uppdatera men det har och göra med att internet har kostat så mycket på hotellet vi tidigare befann oss på och så fick man så lite tid så det kändes inte lönt men nu blir det bloggande framöver enda tills jag åker hem skulle jag tro men kan tyvärr inte visa er alla bilder sen tidigare som tex julafton och sådant för den orken har jag inte! :D

Ska dra mig ut i solen nu så hör vi sen.

Här fick jag sitta och luncha under fyra dagar

Påväg mot kvällning här på Koh Samed

Inte fått nå bilder från Koh Samed eftersom vi kom igår men kommer.

Bad update

Har inte uppdaterat på veckor just nu känns dem som men har varken haft tid eller ork faktist.
Har varit ute och dykt fyra dyk nu under ett par dagar och har nu blivit en riktig dykare då jag fått min dykar licens.
Det är idag tisdag och klockan är 6 här. Ska dra ut och äta med Viktor och Gustav och får sedan se vad som händer.
Imorgon så ska jag och Gustav ut och dyka, tror jag gör så att jag kan fotografera under vattnet under dyket då men inget jag kan lova men tror det blir så i alla fall.
Får se till att uppdatera lite mer sen men just nu vill jag bara ta de lugnt.
Vi drar till Koh Samed på torsdag och blir där i fyra nätter sedan drar vi till Phuket i sex nätter och umgås med Wilma, Victoria och Leif, sen så har vi två nätter kvar i Bangkok så det är inte mycket kvar på denna resa.

Blir inga bilder nu men blir det så att jag fotar under dyket imorgon så kommer såna bilder också upp.
heido

Julafton

Ja... Den mest deppigaste, varmaste och även konstigaste julafton någonsin i hela mitt liv.
Har aldrig firat jul någon annanstans än hemma i sverige och inte bara det...
Min morfar gick bort igår morse och det fick vi reda tidigt idag då vi var på stranden av ett sms...
Så det här är väl inte som vanligt.
Blir inte så att jag skriver något nu eftersom att det är lite saker omkring men får hoppas på en bra julkväll och imorgon påbörjar jag min dykarkurs.

Godjul

Forlat

Sitter pa hotellets dator nu sa har inte vara svenska bokstaver men lar beratta lite snabbt nu da jag fick ett sms om att jag maste uppdatera bloggen sa jag kor val pa lite snabbt nu, fast utan bilder.
Har hant en del, vi har varit ute med en bat och snorklat en hel dag igar och vi var ute 12 timmar, helt underbart. Stoppade vid fina privatstrander, hoppade fran toppen av baten och skojade och en god buffe.
Idag ar det dagen fore julafton, kanns faktist toppen att inte behova fyra jul som i sverige, blir varldens buffe imorgon och dem gor i ordning for full fart nu.
Har fatt en massa farg och allt rullar pa, ar ute och springer somliga mornar och det kanns helt underbart, har aven bestamt mig for att ta dykar kort som tar tre dagar, borjar nog pa lordag. Far ga massa kurser och sedan dyka med utrustning bland korall rev och annat.
Just nu sa ska vi strax ga ut och ata, tror det blir vid stranden idag och sen sa hander val inte sa mycket, ska nog ut och springa imorgon, en bra start pa julafton och sedan blir det en vanlig dag pa stranden men det blir mycket skoj imorgon som hotellet fixat.

Beautiful

DETTA ÄR INLÄGGET SOM FÖRSVANN I ONSDAGS!

Har varit ute med en båt idag för att snorkla, vi besökte massa ställen och relaxa totalt.
båten hämta oss strax före åtta och vi kom hem vid sju på kvällen så har verkligen varit ute mycket.
Nokknoi våran guide var en riktig trixare, hon hade gåta efter gåta hon vela ställa och trick efter trick som hon ville visa och andra föremålsgåtor hon vela jag skulle lösa.
Blir inte mycket skriva nu utan lägger bara ut bilder.

syrran och jag hoppar en massa från toppen av båten

Koh Chang

Helt underbart här, vi har knappt vart här mer än en halv dag och vi funderar redan på att stanna här en vecka till. Stranden, havet, värmen och maten är helt otroligt, älskar det här.
Vi tog båten över till Koh Chang och sedan taxi till hotellet, efter det så åt vi och sen ner till beachen. Vandrade längs hela stranden och sen tillbaka.

Klockan är nu halv elva på kvällen här och jag ska snart sova, vela bara göra ett inlägg här men det kommer inte bli lika ofta! internet på det här hotellet var sjukt dyrt så det var en besvikelse.
Imorgon bitti ska jag upp och springa före frukost längs vägarna runt bergen, sen blir det en heldag på beachen, vi ska även pröva på att åka ut med båt till dem obebodda öarna och snorkla någon annan dag.
godnatt ppl!

Leaving pattaya and hey koh chang

Idag så lämnar vi horstaden och åker till ön Koh Chang, vi kommer fira jul där och bara chilla som aldrig förr.
Vi ska bo på Kacha Resort and Spa och det ser sjukt jävla bra ut och en äldre kvinna på det hotellet vi befinner oss på nu hade varit där 1-2 nätter och hon sa att de var helt otroligt.
klockan är halv nio på morgonen här och jag har nyss duschat och vi ska bege oss ner för att äta frukost, sedan åker vi en minibuss till en hamn så tar man båt över till ön, längtar något otroligt.
heido, slänger ut inlägg + bilder när vi kommit fram och installerat oss.

en bild från hotellet vi ska bo på.

Chill day

Har inte hänt något idag typ,  familjen vela stanna på hotellet eftersom dem vart brända igår så vart bara på hotellet typ. Drog ut en sväng och då såg jag Paow och Hugo, trodde att jag inte skulle träffa dem av ren slump så tog inte med mig kameran men vafan.
Ska hoppa in i duschen nu och sedan glo lite tv och sedan blir det middag på hotellet. Ingen i familjen vill gå ut eftersom det är så äckligt mycket horor och alla dessa gubbar med dessa unga flickor, fyfan.

Vi drar till Koh Chang imorgon och blir där åtta nätter, kanske mer. Fyfan vad underbart.
hörs så länge, HEIDO.

Beautiful day

Idag har vi haft våran första soldag då vi varit på beachen.
Fått enormt men färg fast dock bara på framsidan men finns ju en morgondag också!

Ingen vit sand och inget poolvatten klart hav men en helt underbar dag ändå. Paradiset kommer inom några dagar, jag klarar att vänta.

Sitter familjen i väntan på att maten ska komma, helt underbar mat här i Thailand.
Alot of chicken, rise and more. Perfekt för mig!

En tjej som heter Nicky och hennes två kompisar satt lite längre bakom oss men Nicky hade legat och tittat en hel del och när pappa var fram till dem och frågade vart dem köpte sin mat ifrån då dem åt på stranden så hade hon även sagt att JAG kunde få äta med henne, pretty nice men efter mitt käk så går jag fram och självklart vill hon fota så då fick hennes vän ta en picture på hon och mig, senare så gav jag lapp så hon kunde höra av sig, underbar tjej och en helt underbar dag.
Har duschat för ett tag sen och ska smörja in mig och så, sedan ska vi gå ner och äta en barbeQ bufe. Ska bli oerhört gott.

heido så länge!

The capital of whores

Jävla jobbigt ställe det här, eftersom vi är en "barnfamilj" så är vi en riktig jävla raritet här i Pattaya och hela pattaya består utav horor, tranvestiter och bara massa jävla gamlingar eftersom det finns gott om horor och unga asiater som tar dem.
Jobbigt då dem skriker, ropar, visslar och så vidare efter en oavsett om dem är seriösa eller oseriösa.

Detta som ett exempel, blev bara tvungen att ta bild men liksom allt från tjockisar till gamla gubbar och vettefan vad.

Pattaya

Vi är nu i pattaya, skönt att få slippa vietnam och vi ska äntligen påbörja lite riktig semester.
Hotellet är underbart men vi blir bara här tre nätter, sedan beger vi oss till Koh Chang.
Tänker inte skriva så mycket mer nu utom att vi bara rest hela dagen. Först flyg sen minibuss i 2-3 timmar och sedan någon litet buss till.

Leaving tomorrow

Skönt, imorgon så sticker vi. Tar flyg till bangkok sedan två till tre timmars bussresa... Tungt men lätt värt för imorgon så börjar sol och bad semestern, sjukt underbart.
Har packat klart och så så nu ska jag lägga mig ner för att kolla tv. HEIDO :D

Last Night Vietnam

Sista dagen och sista natten i vietnam nu.
Idag har det varit en kanon dag! Började med en slapp morgon och mycket mat i magen som fick mig på bra humör. Vi gick längs vägarna ett tag och pappa hittade "Nagel manikyr" salong så vi tog  nagel fix sak på både händer och fötter för allihopa, det kändes sjukt underbart! Älskar att bli ompysslad.
Har otroligt fina nagelband nu och händerna känns otroligt lena.

Somnar nästan, så underbart.

Vi letade reda på en till salong för att fixa ögonbryn och vaxa muschen!
Det var också lite ny upplevelse att använda varmt vax, var nog minst lika skönt det också för det gjorde inte alls ont, trodde det skulle göra mycket ondare. Sedan har vi bara gått runt lite och handlade ett par nya Convers skor inne på riktig Converse affär, finns även sånt här så inte bara kopior ute på marknaden.
Sitter nu i sängen ny duschad och kollar på lite tv och ska börja packa lite så jag slipper göra det sen när vi kommer tillbaka till hotellet ikväll för då vill jag nog bara sova.

Big city life

Inte hänt så speciellt mycket idag, vi drog till China Town som sagt och vandra runt marknaderna där, tjatiga kineser som jag minns dem från kina. Har varit sol idag för första gången under denna resa!
Köpte två hjälmar idag som jag ska ha till moppen sen, inte helt säker på om den blir använd så mycket men en av dem är till för people som jag skjutsar sen för kan lova att det kommer bli en hel del sådant.

Om ikväll. Har precis kommit in på rummet, dem andra i familjen kommer väl snart också men själv så är jag sjukt trött efter allt vandrande idag. Åt en god middag, pasta med lax. Tänker kolla lite tv och bara chilla resten av kvällen. heido

Riktigt tokiga hjälmar men alla använder såna här så kommer sticka ut ganska mycket hemma i sverige!

Can't sleep because...

Klockan är strax fem på morgonen här, vakna till utav någon dröm men de gör inget.
Har sovit i drygt sju timmar och vela surfa lite så det vart väl ganska okej.
Igår kväll gjorde vi ingenting förutom att äta middag eftersom jag var så trött, vädret var fortfarande regnigt och så.
Idag ska vi ta oss in till China Town på någon marknad och titta, får se vad som kommer å hända.

Mekong River

vaknade inatt vid ett och låg vaken tills halv sju, ganska segt då man skulle ut på en heldags trip på fyra öar runt om Mekong floden.
Har varit på en ö och sett när dem gjort godiskolor utav kokos, riktigt goda!
Har varit på en ö och åt, sen cykla vi där ifrån genom en liten by men hittade inte så bra så trampade tillbaka där vi kom från.
Har varit på en ö och prövat lite honung med te och sen kom guiden med en pytonorm, jag banga på att hålla den.
Sista ön så fick vi smaka lite exotiska frukter och höra på vietnamisk folk musik.

Känner mig sjukt trött nu så vet inte vad jag ska göra med det här inlägget, blir väl att dra ut och äta middag om ett tag.

pressar dem ut kokos mjölken ur nötterna och kokar det sedan och gör nå mer och gör sedan långa linor som dem delar upp i bitar sen.

Risnudlar, nå rullar, grönsaks soppa, friterad fisk, stekt ris. helt okej!

Var dock ganska rainy idag.

Satt i dessa vingliga små båtar också.

Också en bild på familjen, liksom varför inte?
laddar inte upp fler bilder nu men blir väl nå inlägg efter kvällen, hörs!

Vietnam War

Idag har det varit en helt sjuk spännande, lärorik och helt otrolig dag!
Jag har fått sett och lära mig mycket om det vietnamiska kriget då USA blandade sig in, ni kanske har sett någon krigsfilm då det är asiater dem dödar och då är det förmodligen om detta krig det handlar om.
Har fått uppleva dem små, trånga och väldigt varma tunnlarna detta folk levt i under massor av år, har fått skjuta med riktiga vapen för första gången i hela mitt liv, har fått prövat att krypa ner i ett hål som går till tunnlarna som är så litet så man knappt kan tro att en bebis går i MEN man kommer ner, väldigt lätt också med deras speciella teknik och man får inte ha fobi för små utrymmen för då tar du nog livet av dig så lite luft som det finns.
Jag ska inte skriva så mycket nu idag, bara lägga ut massor av bilder och lägga till en liten text under och tror bilderna kommer säga er mer än jag någonsin kommer kunna säga.

Jackie (hans nya nickname sen under kriget) är en soldat, en överlevare från detta krig.
Han var våran guide under denna trip.

Den här drabbade mannen kallas för (Den andra generationen) Varför? Jo för hans mor / far fick kemikalier i sig under kriget utav dem orange been bomberna eller vad dem hette och när dem sedan ska bli förälder så är risken sjukt stor att barnen blir missbildade och detta hände då flera tusen stycken. Och eftersom Jackie var soldat under kriget så är han också en kemikalie (så man kallar folk som har sånt i sig) men dem som redan levde och fick sånt i sig blir ju inte skadade men han har två barn och det är ren lycka att hans två barn inte blivit missbildade.

Ni kanske ser hur litet hålet är, men när du väl kommit ner så är det mörkt, småååå tunnlar. Ni ser även plattan han håller i, han täcker den med löv innan han dyker ner och sen hittar amerikanarna dem inte när dem försvinner så där och JAG fick pröva att gå ner i ett sånt hål och jag trodde aldrig, aldrig att jag kunde komma ner i hålet, men det var lättare gjort än sagt!

Sköt med riktigt vapen första gången någonsin. En M16, liknar en Colt även kallad M18. Sjuk adrenalin kick och ja, det var grym, riktigt grymt!

Tunnlarna är mindre än vad dem ser ut att vara på bilden så det var sjukt trångt.

Sista bilden jag lägger upp nu men det där är en amerikansk helikopter som användes i kriget.

Vietnam

Yes yes ja, i morse klev vi , upp runt fem, åt lite frukost bara sedan taxin till flygplatsen, tog flyget till vietnam och nu är vi här i en stad som heter Saigon, 10 miljoner invånare var av minst 50% utav dem har moppe så det är sjukt jävla mycket moppar dygnet runt och somliga pluggar samtidigt som kompisen kör, helt sjukt, inga väg regler så allt är KAOZ!

Vi blir kvar här i vietnam i fem nätter, vi är här för att se och uppleva saker då vietnam är ett sånt historiskt land. Kriget slutade för 35 år sedan.
Imorgon ska vi se tunnlarna som de vietnamiska folket höll till i under kriget, mer än 200 mil tunnlar säg det.
Tisdag ska vi besöka fyra öar, vi ska cykla igenom en by i en utav öarna, åka någon river båt uppåt för nå flod, smaka exotiska frukter på någon av öarna och så mer.

längtar så oerhört mycket efter att sol semestern ska börja.. blir tre nätter i Pattaya efter det här sedan åtta nätter i Ko Chang på något paradis hotell, sen har vi minst 12 dagar vi inte bokat.

slänger in någon bild här i från vietnam så det inte blir helt bildlöst!

mycket mopeder som sagt

helt sjukt hur dem har dessa kablar...

ska försöka sova nu, har redan sovit två gånger idag men ska upp väldigt tidigt imorgon och hoppas på bra bilder nu när det börjar hända lite mer.

nothing today

Ja, vart inte så värst mycket sömn inatt, vaknade vid 4 och låg vaken tills 6, drog då ner till gymmet här på hotellet och sprang 25 min på rullbandet, tränade lite mage och bytte sedan om för att simma, simma någon vända sen dushen, väcka familjen och ner för att äta frukost, efter det så tog vi någon buss till någon fet jävla marknad, varmt, mycket folk, you name it. Åkte någon flodbåt också men det var inget särskilt då vattnet såg ut som skit. Var även inne på något stort shoppinghus men sak samma det också.
Klockan är nu 6 och har nyss duschat,  vi ska äta lite middag och sedan ge oss ut någonstans men vet inte vart, men får väl se framöver.

Eftersom inte så mycket hänt så blir de inga bilder just nu, men kanske efter kvällen.
Vi tar flyget till Vietnam tidigt som satan imorgon bitti, vi blir där fem nätter.

HEJ så LÄNGE!

Middagen

Så, nu är middagen avklarad. En helt underbar buffe.
Åt pasta med räkor & någon fisk, sallad, frukt. Känner mig ganska så mätt nu, vi funderar även på att gå ut en sväng. Klockan är just nu 21:50 i thailand.
Sista dagen imorgon på det här hotellet innan vi beger oss till Vietnam i fem nätter. Efter det så beger vi oss till Ko Chang i åtta nätter och vi blir där över julen, efter det så har vi inte bokat nå mer hotell förutom det vi är på nu, vi ska vara här dem två sista nätterna också utav den här resan.
Kommer nå bilder från middagen nu. hej så länge.

&

bild på mig och lillsyrran te offer.

Bangkok city

Ja, nu verkar denna dagen vara nästan helt klar, vi vaknade vid 13.00, känns som om vi kom hit igår, men vi kom hit i morse och jag fattar inte att jag orkade träna då. När vi vaknat så tog vi taxi in i bangkok, vi åt och sedan tog vi fika på Starbucks. Köpte ett par Crocs flippflopp också, sedan strosa vi bara runt. Laddar upp lite bilder nu sedan drar vi på middag, skriver mer då. heido!

hej drink

bedroom

toalett

poolen

dålig bild, men utsikten från rummet

också fikan på starbucks.

Framme i bangkok

Så, vi landade här i bangkok 05.55 i thailändsk tid men 23.55 i svensk tid resan tog 10 timmar men man överlever, någon tokig tjej på arlanda bjöd på cp dans också, kunde inte ta kort då det vore ganska oförskämt.
Vi har nu kommit till vårt hotell och folket är väl ganska trötta förutom jag, checkade runt lite på hotellet och hittade gym så tränade lite smått, inget super gym men det är helt dugligt.

&

Familjen sover så antar att jag också ska ta och göra det men det blir bättre bilder sen, resan har inte ens börjat!

pusssss

On ARLANDA

Så, ni är vi på Arlanda, eller vi har ju varit här ett litet tag nu, fått mat i magen och så, så nu tar jag mig tid att uppdatera här då det inte kommer hända förs imorgon. För er som läser så vill jag att ni ska tänka på framöver att i Thailand ligger vi 7 timmar före.
Kan berätta lite kort om dagen och om natten.
Vart vaken ganska lönge inatt, gick ner och la mig i soffan och slog på filmen The Last Song, aldrig sett förut men jag tyckte om den! Klockan var runt 2-3 när jag la mig men tog tid innan jag somnade.
Morgonen vart jag väckt och de mesta var som vanligt bortsett från att jag packade ner lite små saker.
Taxi kommer vid 09:10 och kör oss till Resecentrum, vi tar tåg därifrån till Gävle och sedan ett annat tåg från Gävle till Arlanda.

Bild på far & lillesyrran i trappan påväg upp till Arlanda från tåget under jorden.

Och en bild sen imorse. kommer flera inlägg då vi är i Thailand. heido

packning for thailand

Första inlägget! Är så att jag la upp den här bloggen på grund utav att jag ska till Thailand i 5 VECKOR!
Det är lång tid, men det ska bli sjukt underbart. Klockan är nu 18:22 i skrivande stund och jag har nyligen kommit hem från gymmet, har tränat lite utav allt bara för att hålla igång då jag blir utan träning under det första kommande dagarna. Är så att jag reser imorgon, blir tåg från Gävle 09.30 och sedan befinner vi oss på Arlanda, planet går runt 14.00 men jag är inte helt bulletproof.
Tycker att det är en rolig grej också det här med blogg nu då ni ska få följa dessa 5 veckor, ska ta mycket bilder, göra ett par inlägg om dagen så att jag håller er uppdaterade och JAG VET att ni kommer sitta där hemma och drömma om att det var NI som skulle åka dit jag nu ska, haha nej skämt o sido.

Har lärt mig att en blogg utan bilder är riktigt lame så blir att ladda upp två bilder nu, en bild på mig då jag är hemkommen från gymmet och sen lär jag ju visa hur ryggsäcks fanskapet ser ut.

sliten men taggad.

nu kan ni ju fråga er hur jag hade tänkt mig resa men är så att vi ska ju inte stanna på samma ställe under 5 veckor så blir att packa lite nu så packar i en sån där tokigt stor ryggsäck, sen är ju tanken då att vi ska shoppa massa där i Bangkok och det är därför det blir som det blir. (Svårt att packa lite, lättare att packa mycket)

Är tillbaka imorgon då jag befinner mig på Arlanda. heido!