Vietnam War

Idag har det varit en helt sjuk spännande, lärorik och helt otrolig dag!
Jag har fått sett och lära mig mycket om det vietnamiska kriget då USA blandade sig in, ni kanske har sett någon krigsfilm då det är asiater dem dödar och då är det förmodligen om detta krig det handlar om.
Har fått uppleva dem små, trånga och väldigt varma tunnlarna detta folk levt i under massor av år, har fått skjuta med riktiga vapen för första gången i hela mitt liv, har fått prövat att krypa ner i ett hål som går till tunnlarna som är så litet så man knappt kan tro att en bebis går i MEN man kommer ner, väldigt lätt också med deras speciella teknik och man får inte ha fobi för små utrymmen för då tar du nog livet av dig så lite luft som det finns.
Jag ska inte skriva så mycket nu idag, bara lägga ut massor av bilder och lägga till en liten text under och tror bilderna kommer säga er mer än jag någonsin kommer kunna säga.



Jackie (hans nya nickname sen under kriget) är en soldat, en överlevare från detta krig.
Han var våran guide under denna trip.



Den här drabbade mannen kallas för (Den andra generationen) Varför? Jo för hans mor / far fick kemikalier i sig under kriget utav dem orange been bomberna eller vad dem hette och när dem sedan ska bli förälder så är risken sjukt stor att barnen blir missbildade och detta hände då flera tusen stycken. Och eftersom Jackie var soldat under kriget så är han också en kemikalie (så man kallar folk som har sånt i sig) men dem som redan levde och fick sånt i sig blir ju inte skadade men han har två barn och det är ren lycka att hans två barn inte blivit missbildade.



Ni kanske ser hur litet hålet är, men när du väl kommit ner så är det mörkt, småååå tunnlar. Ni ser även plattan han håller i, han täcker den med löv innan han dyker ner och sen hittar amerikanarna dem inte när dem försvinner så där och JAG fick pröva att gå ner i ett sånt hål och jag trodde aldrig, aldrig att jag kunde komma ner i hålet, men det var lättare gjort än sagt!



Sköt med riktigt vapen första gången någonsin. En M16, liknar en Colt även kallad M18. Sjuk adrenalin kick och ja, det var grym, riktigt grymt!



Tunnlarna är mindre än vad dem ser ut att vara på bilden så det var sjukt trångt.



Sista bilden jag lägger upp nu men det där är en amerikansk helikopter som användes i kriget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0